Khamis, 20 November 2014

BERGEDEL MAK LONG


ASALAMUALAIKUM..

sekian lama aku menyendiri dari penduduk sekeliling..arini aku keluar dari kepompong..cukuplah aku merasa dihina dulu..aku tak nak pisang berbuah 2x..kini aku lebih berhati hati..

nak dijadikan cerita..arini ada majlis yassin jiran yan..anak anak dia memang suka bergedil..
entah apa yang sedap pada bergedil yan pun yan tak tahu..tapi satu yang yan suka pada budak budak ni..kepala gila gila..tak sebu kepala hotak..

disini yan ada selitkan resepi begedil..

MINYAK untuk mengoreng

KENTANG 1 KG dikupas kulit GORENG agak agak suam DILENYEK

DAUN SUP lagi banyak lagi sedap

BAWANG GORENG lagi banyak lagi sedap sedap sedap

LADA SULAH 1 sudu besar

GARAM dan PERASA

kalau nak bubuh

DAGING CINCANG  ...daging mestilah digoreng kering

dicampur HIRISAN HALIA dan LADA SULAH SIKIT serta GARAM

dah siap..hirisan halia tadi perlu DIBUANG

satukan semua bahan

bentuk kan ikut suka

CELUP TELUR dan goreng

SENANG KAN SEMUDAH A B C (JANGAN RIAK)

Tiada ulasan:

Catat Ulasan